Ερωτηματολόγιο

Τι είναι το Ad Personam;

Το Ad Personam είναι ένα Καινοτόμο Πρόγραμμα εξατομικευμένου Marketing για την προώθηση της αστικής συγκοινωνίας. Το έργο προωθεί τη χρήση των Τοπικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) σε μεσαίου μεγέθους Ευρωπαϊκές πόλεις, εστιάζοντας σε 7 πιλοτικά έργα, σε 7 διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες. Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Καινοτομία (CIP), μέτρο IntelligentEnergyEurope.  

Τι κάνουμε στο Ad Personam;

Το Ad Personam αναπτύσσει μια καινοτόμα προσέγγιση, με την εφαρμογή Προγράμματος εξατομικευμένου Marketing, επιδιώκοντας ν’ αλλάξει τη συμπεριφορά στις μετακινήσεις των πολιτών και να  τους πείσει  για τα πλεονεκτήματα χρήσης της αστικής συγκοινωνίας στη διαδρομή «σπίτι-εργασία». Σε πρώτη φάση πραγματοποιείται ευρεία έρευνα (μέσα στο Μάρτιο) και σε δεύτερο επίπεδο θα διαμορφωθεί ένα προσωπικό πλάνο διαδρομών για κάθε πολίτη.
Στην έρευνα θα συμμετέχουν 500.000 κάτοικοι και στις 7 πιλοτικές πόλεις. Από αυτούς θα επιλεγούν 8.000 άτομα για να συμμετάσχουν ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος.

Στόχοι του Ad Personam :

 

Ad Personam  εξατομικευμένο marketing για την αστικέ συγκοινωνία
Μία κοινή ευρωπαϊκή προσέγγιση

Κάθε τοπική αρχή και/ή εταιρία αστικής μεταφοράς εφαρμόζει στο πλαίσιο του  προγράμματος την ακόλουθη προσέγγιση:

 

Γιατί Ad Personam;

Το 40% των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατοικούν σε αστικές περιοχές πληθυσμού εως 200.000 κατοίκους. Στις πόλεις αυτές το αυτοκίνητο είναι ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς, αποδίδοντας το 75% των χιλιομέτρων που πραγματοποιούνται στις αστικές περιοχές.
Οι μεσαίου μεγέθους πόλεις αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα τα οποία σχετίζονται με τη συμπεριφορά στις μετακινήσεις των πολιτών όπως:

- Η ελάχιστη χρήση των Τοπικών Μ.Μ.Μ. σε σχέση με τις πραγματικές δυνατότητές τους.

- Το οξυμμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, κυρίως τις ώρες αιχμής και στις διαδρομές «σπίτι – εργασία».

- Τα φαινόμενα μόλυνσης -αλλοίωσης της ποιότητας του αέρα εντός των πόλεων.

- Τα χαμηλά επίπεδα γνώσης των κατοίκων για τη λειτουργία των Τοπικών Μ.Μ.Μ. (διαδρομές, ωράρια, δείκτες εξυπηρέτησης).

- Η έλλειψη ενδιαφέροντος των κατοίκων για την αστική συγκοινωνία.  (Η χρήση του ΙΧ θεωρείται ακόμη αποδεκτή (μικρές αποστάσεις, ύπαρξη  πάρκινγκ) και πολύ ελκυστική συγκρινόμενη με τα Τοπικά Μ.Μ.Μ.)

- Η αναποτελεσματικότητα των «κλασσικών» μορφών προώθησης –διαφήμισης της Αστικής Συγκοινωνίας

- Η «καχυποψία» των κατοίκων για τα Τοπικά Μ.Μ.M., σε σχέση με πραγματικές ή υποθετικές ανεπάρκειες (καθυστερήσεις, χαμηλή συχνότητα δρομολογίων, χαμηλή ταχύτητα, περιοχές με ελάχιστη κάλυψη), οι οποίες αποθαρρύνουν τη χρήση τους.

- Τα Τοπικά Μ.Μ.Μ. χρησιμοποιούνται κυρίως από κατοίκους που δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ιδιωτικά μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς.