Τι είναι το Ad Personam;
Το Ad Personam είναι ένα Καινοτόμο Πρόγραμμα εξατομικευμένου Marketing για την προώθηση της αστικής συγκοινωνίας. Το έργο προωθεί τη χρήση των Τοπικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) σε μεσαίου μεγέθους Ευρωπαϊκές πόλεις, εστιάζοντας σε 7 πιλοτικά έργα, σε 7 διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες. Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Καινοτομία (CIP), μέτρο IntelligentEnergyEurope.
Τι κάνουμε στο Ad Personam;
Το Ad Personam αναπτύσσει μια καινοτόμα προσέγγιση, με την εφαρμογή Προγράμματος εξατομικευμένου Marketing, επιδιώκοντας ν’ αλλάξει τη συμπεριφορά στις μετακινήσεις των πολιτών και να τους πείσει για τα πλεονεκτήματα χρήσης της αστικής συγκοινωνίας στη διαδρομή «σπίτι-εργασία». Σε πρώτη φάση πραγματοποιείται ευρεία έρευνα (μέσα στο Μάρτιο) και σε δεύτερο επίπεδο θα διαμορφωθεί ένα προσωπικό πλάνο διαδρομών για κάθε πολίτη.
Στην έρευνα θα συμμετέχουν 500.000 κάτοικοι και στις 7 πιλοτικές πόλεις. Από αυτούς θα επιλεγούν 8.000 άτομα για να συμμετάσχουν ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος.
Στόχοι του Ad Personam :
-
Η αύξηση του «μερίδιου αγοράς» των Τοπικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) το οποίο είναι πολύ μικρό σε σύγκριση με τη χρήση των αυτοκινήτων (ΙΧ), στις μεσαίου μεγέθους Ευρωπαϊκές πόλεις
-
Η αύξηση του αριθμού των κατοίκων που χρησιμοποιούν λεωφορείο στη διαδρομή «σπίτι –εργασία» και μείωση αντίστοιχα της χρήσης των ΙΧ
-
Η αξιολόγηση της βιωσιμότητας και αποτελεσματικότητας του Εξατομικευμένου Προγράμματος Marketing
-
Ο προσδιορισμός του προφίλ των πιθανών τύπων χρηστών των Τοπικών Μ.Μ.Μ.
-
Η καλύτερη ενημέρωση των πολιτών για τις προσφερόμενες υπηρεσίες των Τοπικών Μ.Μ.Μ.
-
Η διάδοση του Προγράμματος και των καλών πρακτικών που θα προκύψουν σε όλη την Ε.Ε.
-
Η προώθηση της χρήσης του προσωπικού πλάνου διαδρομών ως ένα σημαντικό πληροφοριακό εργαλείο των Τοπικών Μ.Μ.Μ.
Ad Personam εξατομικευμένο marketing για την αστικέ συγκοινωνία
Μία κοινή ευρωπαϊκή προσέγγιση
Κάθε τοπική αρχή και/ή εταιρία αστικής μεταφοράς εφαρμόζει στο πλαίσιο του προγράμματος την ακόλουθη προσέγγιση:
Ανάπτυξη διαφημιστικής καμπάνιας για την ενημέρωση των πολιτών για το πρόγραμμα
-
Δημιουργία ερωτηματολογίου για να επιλεχθεί η ομάδα-στόχος για το Πρόγραμμα Marketing.
-
Αποστολή του πρώτου πακέτου-φακέλου στους κατοίκους (ενημερωτικό έντυπο, επιστολή – ερωτηματολόγιο, απαντητικό φάκελο) για να συμμετέχουν στην έρευνα.
-
Ανάπτυξη βάσης δεδομένων για επεξεργασία των ερωτηματολογίων.
-
Ανάλυση των διαδρομών «σπίτι-εργασία» όλους τους συμμετέχοντες στην έρευνα .
-
Επιλογή τουλάχιστον 1.000 κατοίκων ανά πόλη για να συμμετέχουν στην «Ευρωπαϊκή εβδομάδα προώθησης των Τοπικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς», αντιπροσωπεύοντας την ομάδα-στόχο του Προγράμματος Μάρκετινγκ.
-
Δημιουργία προσωπικού πλάνου διαδρομών για κάθε πολίτη.
-
Παροχή δωρεάν κάρτας/εισιτηρίων για τα Τοπικά Μ.Μ.Μ. στην ομάδα-στόχο.
-
Αποστολή δεύτερου πακέτου επιστολών στην ομάδα-στόχο μαζί με το προσωπικό πλάνο διαδρομών και δωρεάν κάρτα/εισιτήρια.
-
Πραγματοποίηση προωθητικής εβδομάδας σε όλη την Ευρώπη, κατά τη διάρκεια της οποίας η ομάδα-στόχος θα χρησιμοποιήσει τις δωρεάν κάρτες/εισιτήρια, ακολουθώντας τις οδηγίες του προσωπικού πλάνου διαδρομών «σπίτι-εργασία».
-
Πραγματοποίηση (μετά την προωθητική εβδομάδα) τηλεφωνικής έρευνας για την κατανόηση των μετακινήσεων της ομάδας-στόχου και πληροφόρηση των Τοπικών Μ.Μ.Μ. για τις ανάγκες και επιλογές των πολιτών.
-
Αποστολή ευχαριστήριου γράμματος ως ένδειξη εκτίμησης στους κατοίκους-στόχο.
Γιατί Ad Personam;
Το 40% των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατοικούν σε αστικές περιοχές πληθυσμού εως 200.000 κατοίκους. Στις πόλεις αυτές το αυτοκίνητο είναι ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς, αποδίδοντας το 75% των χιλιομέτρων που πραγματοποιούνται στις αστικές περιοχές.
Οι μεσαίου μεγέθους πόλεις αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα τα οποία σχετίζονται με τη συμπεριφορά στις μετακινήσεις των πολιτών όπως:
- Το οξυμμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, κυρίως τις ώρες αιχμής και στις διαδρομές «σπίτι – εργασία».
- Τα φαινόμενα μόλυνσης -αλλοίωσης της ποιότητας του αέρα εντός των πόλεων.
- Τα χαμηλά επίπεδα γνώσης των κατοίκων για τη λειτουργία των Τοπικών Μ.Μ.Μ. (διαδρομές, ωράρια, δείκτες εξυπηρέτησης).
- Η έλλειψη ενδιαφέροντος των κατοίκων για την αστική συγκοινωνία. (Η χρήση του ΙΧ θεωρείται ακόμη αποδεκτή (μικρές αποστάσεις, ύπαρξη πάρκινγκ) και πολύ ελκυστική συγκρινόμενη με τα Τοπικά Μ.Μ.Μ.)
- Η αναποτελεσματικότητα των «κλασσικών» μορφών προώθησης –διαφήμισης της Αστικής Συγκοινωνίας
- Η «καχυποψία» των κατοίκων για τα Τοπικά Μ.Μ.M., σε σχέση με πραγματικές ή υποθετικές ανεπάρκειες (καθυστερήσεις, χαμηλή συχνότητα δρομολογίων, χαμηλή ταχύτητα, περιοχές με ελάχιστη κάλυψη), οι οποίες αποθαρρύνουν τη χρήση τους.
- Τα Τοπικά Μ.Μ.Μ. χρησιμοποιούνται κυρίως από κατοίκους που δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ιδιωτικά μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς.