Η επιτυχημένη σειρά ομιλιών με τον τίτλο «Μικρές ιστορίες της πόλης» που διοργανώνει η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και η Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, συνεχίζεται την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου με ομιλήτρια την Κάλλια Νικολιδάκη, αρχαιολόγο στο Τμήμα Προστασίας & Ανάδειξης Παλιάς Πόλης, Οικιστικών Συνόλων και Ενετικών Τειχών του Δήμου Ηρακλείου.
Η Κάλλια Νικολιδάκη θα αναπτύξει το ενδιαφέρον θέμα: «Από την Κάντια στην Καντιγιέ… μικρές ιστορίες σε ένα σύντομο οδοιπορικό…». Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στις 19:00 στην αίθουσα «Θεοτοκόπουλος» της Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης.
Λίγα λόγια για την ομιλία
Η ομιλήτρια θα προσπαθήσει να συνθέσει το ψηφιδωτό της πόλης μας την εποχή της ενετοκρατίας, λίγο πριν από το Σεπτέμβριο 1669 όταν η Κάντια γίνεται Καντιγιέ. Συνοδοιπόροι μας ο Μαρίνος Τζάνες Μπουνιαλής, ο Τζοάνες Παπαδόπουλος, αξιωματούχοι της Βενετίας και ο Εβλιά Τσελεμπί. Τα επιβλητικά τείχη με τους προμαχώνες, οι αναγεννησιακές πύλες, οι θολοσκέπαστες στοές, το φρούριο της θάλασσας με τα νεώρια, η πόλη με τα ανάκτορα, τα εντυπωσιακά μέγαρα, τις κρήνες, τις μονές και τους ναούς θα περάσουν μπροστά μας συνθέτοντας την εικόνα της πρωτεύουσας του Βασιλείου της Κρήτης. Στην εκδήλωση θα συμμετέχει και ο Κυριάκος Παπαδάκης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης που με την ομάδα του υλοποίησε το έργο της τρισδιάστατης αναπαράστασης «Όψεις της Κάντια κατά την περίοδο της ενετοκρατίας».
Σύντομο βιογραφικό
Η Κάλλια Νικολιδάκη είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Κ. – Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας (1985-1989). Έχει μάστερ στην Αρχαιολογία από το University College London (UCL) (1991-1992). Από το 1993 υπηρετεί στο Δήμο Ηρακλείου στο Τμήμα Προστασίας & Ανάδειξης Παλιάς Πόλης και Ενετικών Τειχών που ως κύριο αντικείμενο έχει την εκπόνηση μελετών και την επίβλεψη έργων αποκατάστασης, ανάδειξης και επανάχρησης των μνημείων κυρίως του ενετικού οχυρωματικού περιβόλου. Στο πλαίσιο αυτό ασχολείται με έργα και δράσεις που ως στόχο έχουν την προβολή του μνημείου της ενετικής οχύρωσης στο ευρύ κοινό.
Κάνει ξεναγήσεις σε οργανωμένες ομάδες καθώς και σε σχολεία γιατί πιστεύει ότι τα παιδιά – οι αυριανοί πολίτες -μπορούν να «εκτιμήσουν» την αξία του μνημείου μονάχα αν το γνωρίσουν από κοντά με τρόπο φιλικό και άμεσο.