inner image

Πρόταση της Ηράκλειας Πρωτοβουλίας στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη διασφάλιση της πρόσβασης στις διαβάσεις τυφλών

Ηράκλειο, 14 Ιουλίου 2022

 

Θέμα: Διασφάλιση της πρόσβασης  στις διαβάσεις τυφλών

 

Κύριε Πρόεδρε,

          Στα έργα ανάπλασης οδών των τελευταίων χρόνων, επί Δημαρχίας Κουράκη και Λαμπρινού, διαμορφώνονται κατά κανόνα ράμπες αναπήρων και διαβάσεις  τυφλών. Μια εργολαβία το περασμένο έτος, είχε ως μοναδικό αντικείμενο τη διαμόρφωση 400 ραμπών αναπήρων σε υφιστάμενα πεζοδρόμια. Τη Δευτέρα 11 Ιουλίου ο Δήμαρχος κ. Βασίλης Λαμπρινός υπέγραψε την ανάθεση μελέτης βελτίωσης της προσβασιμότητας σε 11 σημαντικές οδούς εκτός τειχών. Σε διάφορα σημεία της πόλης έχουν διαγραμμισθεί θέσεις στάθμευσης αναπήρων. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχει συσταθεί Επιτροπή Προσβασιμότητας, στην τελευταία συνεδρίαση της οποίας λήφθηκαν αποφάσεις για την επιτήρηση της προσβασιμότητας στον Δήμο Ηρακλείου.

          Μπορεί να απομένουν πολλά ακόμα να γίνουν, όμως για έναν καλόπιστο παρατηρητή, είναι ευδιάκριτη η προσπάθεια του Δήμου Ηράκλειου να διευκολύνει την πρόσβαση σε ευάλωτες ομάδες δημοτών και επισκεπτών.

          Ως προς την στάση των δημοτών, θα αποτολμήσομε, αναγκαστικά γενικεύοντας, κάποιες παρατηρήσεις: Σημειώνομε, αρχικά, ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας, στο διάστημα των 2,5 ετών από 01.01.2020 μέχρι 12.07.2022 έχουν επιδοθεί 193 κλήσεις για παρεμπόδιση ραμπών αναπήρων και 586 για κατάληψη διαβάσεων, χωρίς να γίνεται η διάκριση, αν πρόκειται για διαβάσεις πεζών ή αναπήρων.

          Οι περισσότερες ράμπες και το σύνολο των θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ έχουν σαφέστατη σήμανση. Όλοι γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Οι χρήστες, ειδικά όσον αφορά στις ράμπες, είναι πολλοί, όχι μόνο άτομα με αναπηρία αλλά και γέροντες και γονείς με μικρά παιδιά σε καρότσι. Χάρη και στην επαγρύπνηση της Δημοτικής Αστυνομίας, μπορούμε να διαπιστώσαμε ότι είναι εμφανής η βελτίωση της συμπεριφοράς των δημοτών, αν και όχι ακόμα ικανοποιητική, 

          Όσον αφορά στις διαβάσεις τυφλών, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά: δεν υπάρχει σήμανση, οι χρήστες είναι λίγοι με αποτέλεσμα κάποιοι δημότες να αγνοούν ποια είναι η σημασία τους. Βέβαια αδυνατούμε να δεχτούμε ότι συμπολίτες, που έχουν πάρει δίπλωμα οδήγησης αγνοούν τι σημαίνουν οι πλάκες με τις ραβδώσεις στα πεζοδρόμια και δυσκολευόμαστε να εξηγήσομε το γεγονός ότι, ακόμα και όταν υπάρχει άπλετος χώρος, μοτοσικλέτες και βέσπες τοποθετούνται ακριβώς πάνω στη διάβαση των τυφλών.

Κάποιος μπορεί να σκέπτεται ότι, αφού αφήνει ολόκληρη μέρα το όχημά του πάνω στη διάβαση χωρίς να περάσει ούτε ένας τυφλός, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Την ημέρα όμως που θα περάσει έστω ένας και θα πέσει πάνω στο εμπόδιο που άφησε, είναι σίγουρο ότι θα αισθανθεί τύψεις.  

          Η στάθμευση ενός οχήματος ή η εγκατάλειψη ενός αντικείμενου πάνω σε διάβαση τυφλών,  είναι στην καλύτερη περίπτωση, αποτέλεσμα ασυγχώρητης άγνοιας και στη χειρότερη, δείγμα αλαζονικής συμπεριφοράς υγιούς προς πάσχοντα. Ο Δήμος Ηρακλείου οφείλει να ολοκληρώσει την προσπάθεια που κάνει με την κατασκευή διαβάσεων τυφλών, με την προστασία τους.

          Ύστερα από τα παραπάνω προτείνομε:

1.  Να προηγηθεί ένα διάστημα ενός ή δυο μηνών για την  ενημέρωση του κοινού μέσω τύπου, ραδιόφωνου και τηλεόρασης. Παράλληλα να τυπωθούν φυλλάδια, τα όποια θα μοιράζονται, αντί κλήσεων, στους παραβάτες.

2.  Μετά το διάστημα αυτό να ακολουθήσει συστηματική παρακολούθηση από τη Δημοτική  Αστυνομία και επιβολή των προβλεπομένων προστίμων.

          Όλα αυτά, επειδή η πόλη οφείλει να εμπνέει την αλληλεγγύη μεταξύ των πολιτών της και να προστατεύει τους ευάλωτους μεταξύ αυτών.

 

 

 

Πολιτική Χρήσης Cookies

Το site heraklion.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. Πολιτική Χρήσης Cookies

CLOSE