Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2019
Η Ντόρα Μπακοπούλου ερμηνεύει το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου έργα μουσικής δωματίου των Charles Gounod σε μουσική συνομιλία με το έργο του Johann Sebastian Bach, Robert Schuman, Johannes Brahms και Franz Schubert σε μία βραδιά ονείρου στην πρώτη της συναυλία στο ΠΣΚΗ.
Συνθέσεις για πιάνο και μικρό οργανικό σύνολο μας εισάγουν στην καρδιά της μικρής, δεξιοτεχνικής μουσικής φόρμας του Ρομαντισμού: έντονες, απότομες, αέναες συναισθηματικές μεταπτώσεις, το ιδεώδες του ονειρικού και η δραματική τάση της φυγής από την πραγματικότητα μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης σημάδεψαν το αισθητικό ρεύμα του Ρομαντισμού στις μουσικές συνθέσεις κορυφαίων δημιουργών στα μέσα του 19ου αιώνα. Με την σπουδαία Ελληνίδα πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου συμπράττουν δύο καταξιωμένοι ερμηνευτές, ο Χριστόφορος Μιρόσνικοφ (βιολοντσέλο) και ο Γιώργος Καρτελιάς (βιολί).
Η συναυλία εντάσσεται στον Κύκλο | Μουσική δωματίου στον οποίο εξετάζονται θεματικά μουσικά έργα σε φόρμα σονάτας, lied, θέμα και παραλλαγές και άλλες μουσικές μορφές, γραμμένες για σόλο όργανο ή μικρό οργανικό σύνολο - duo, trio, quartet κ.ά. Η επιμέλεια των συναυλιών του Κύκλου | Μουσική δωματίου για την καλλιτεχνική περίοδο 2019/20 είναι της πιανίστα - μουσικοπαιδαγωγού, Λίλυς Δάκα.
Η Ντόρα Μπακοπούλου ερμηνεύει – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μέρος Ι
Jοhann Sebastian Bach/Charles Gounod
Ave Maria (Méditation sur le Premier Prélude de Piano de S. Bach, 1853)
Robert Schumann (1810-1856)
Intermezzo από το Kαρναβάλι της Βιέννης (“Faschingsschwank aus Wien”, Op. 26, 1839)
Johannes Brahms (1833-1897)
Σονάτα σε Μι ελάσσονα No. 1 για βιολοντσέλο και πιάνο, Οpus 38
Ι. Allegro non tropo
ΙΙ. Allegretto quasi minuetto & Trio
ΙΙΙ. Allegro
Μέρος ΙΙ
Franz Schubert (1797-1828)
Trio για πιάνο, Opus 100, 1838
Ι. Allegro
ΙΙ. Andante con moto
ΙΙΙ. Allegro Moderato
ΙV. Allegro Moderato
Βιογραφικά ερμηνευτών
Ντόρα Μπακοπούλου | πιάνο
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο, με την προτροπή και την ενθάρρυνση του
μαέστρου Δημήτρη Μητρόπουλου, ο οποίος την είχε ακούσει να παίζει στη νέα
Υόρκη, σε ηλικία 9 ετών. Αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών σε ηλικία 17 ετών (A΄ Bραβείο) με
καθηγήτρια τη M. Παπαϊωάννου. Συνέχισε σπουδές στο Ωδείο της Γενεύης κοντά
στον Λουί Χιλτμπράν (A΄ Bραβείο δεξιοτεχνίας
με διάκριση). Μελέτησε με τον Φρ. Γκούλντα στο Ζάλτσμπουργκ, τους Π.
Μπαντούρα-Σκόντα και Α. Μπρέντελ στη Βιέννη, όπου και βραβεύτηκε, και με τον N.
Mαγκάλοφ στη Γενεύη. Έχει επίσης βραβευτεί στους διεθνείς διαγωνισμούς του
Μονάχου (Γερμανία) και Βερτσέλλι (Ιταλία). Έχει δώσει ρεσιτάλ στην Ελλάδα και
στο εξωτερικό (Λονδίνο, Βαρσοβία, Βουκουρέστι, Βέλγιο, Σόφια, Γρανάδα,
Λευκωσία, Λεμεσό, Παρίσι, Μόσχα, Αγία Πετρούπολη, Νέα Υόρκη, Λουγκάνο). Έχει
περιοδεύσει στη Γερμανία και έχει παίξει για τα Ηνωμένα Έθνη. Έχει εκπροσωπήσει
την Ελλάδα σε πολιτιστικές εκδηλώσεις στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με τους
Μενουχίν, Χατζιδάκι, Χωραφά, Κολάση, Θεοδωράκη, Δεμερτζή, Κοντογεωργίου,
Χριστογιαννόπουλο, Φαραντούρη, Πασπαλά, Αρλέτα, Σαβίνα Γιαννάτου, Κορκολή,
Πάτρα, Μιρόσνικοφ, Μάρτα Άργκεριχ κ.ά.
Έχει ηχογραφήσει έργα του κλασικού ρεπερτορίου (Μπαχ, Μπετόβεν, Μπραμς, Σοπέν, Ραβέλ, Σκριάμπιν, Ραχμάνινοφ) και έργα ελλήνων συνθετών (κυρίως Χατζιδάκι και Θεοδωράκη). Η Ακαδημία Αθηνών την έχει τιμήσει για τη μουσική της προσφορά με το Bραβείο Μοτσενίγου.
Ζει στην Ελλάδα εδώ και χρόνια, όπου δραστηριοποιείτε καλλιτεχνικά στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Επαρχία και στο Εξωτερικό. Εγκαινίασε ως σολίστ τις συναυλίες της «Ορχήστρας των χρωμάτων» υπό την διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι, έπαιξε ως σολίστ με τις δύο Κρατικές μας Ορχήστρες, πολλές φορές. Έχει παίξει με την συμφωνική της Βαρσοβίας και την Φιλαρμονική του Μονάχου. Υπήρξε έφορος της Σχολής πιάνου του Ωδείου Αθηνών. Σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή της αποτελεί η μουσική διδασκαλία. Έχει μεγάλη αγάπη για τη μουσική δωματίου καθώς και για τη συνοδεία του Lied. Είναι εμπνεύστρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας για δώδεκα συνεχή έτη.
Χριστόφορος Μιρόσνικοβ | βιολοντσέλο
Ο πολυβραβευμένος σε διεθνείς διαγωνισμούς καλλιτέχνης Χριστόφορος Μιρόσνικοβ, διακεκριμένος και με τον τίτλο ECHO "Rising Star" 2004, έχει εμφανιστεί σε φημισμένες αίθουσες όπως Wigmore Hall στο Λονδίνο, Symphony Hall στο Μπέρμιγχαμ (UK), Concertgebouw στο Άμστερνταμ, Konzerthaus στη Βιέννη, Mozarteum στο Salzburg, Palais des Beaux-Arts στις Βρυξέλλες, Cite de la Musique στο Παρίσι, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Cologne Philharmonic και Carnegie Hall Weill Recital Hall στη Νέα Υόρκη.
Έχοντας ξεχωρίσει για “την μουσική του ευαισθησία και τη δεξιοτεχνία του”, ο Χριστόφορος Μιρόσνικοβ έδωσε συναυλίες ως σολίστ με συμφωνικές ορχήστρες σε Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική καθώς και σε ασιατικές χώρες. Στην Ιαπωνία έχει εμφανιστεί με τις Φιλαρμονικές Ορχήστρες του Τόκιο και της Ναγκόγιας υπό τη σκυτάλη του Maestro Fedoseyev και πάλι μαζί του στη Μόσχα και στην περιοδεία του με τη Συμφωνική Ορχήστρα Τσαϊκόφσκι. Ομοίως, έχει συνεργαστεί με τους μαέστρους Zubin Mehta, Vladimir Ashkenazy και Sir Neville Marriner.
Επιπλέον, έχει συμμετάσχει σε μεγάλα μουσικά φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ του Vladimir Spivakov στο Colmar της Γαλλίας, το Φεστιβάλ Μουσικής Νήσων στο Jeju της Νότιας Κορέας. Έχει παραδώσει μαθήματα στην Ακαδημία Yuri Bashmet στη Λευκορωσία καθώς και στις ΗΠΑ, στο Μεξικό, στη Γαλλία και το 2018 ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής του Sviatoslav Knushevitsky International Cello Competition στη Ρωσία. Ακόμη έχει συνεργαστεί με διάσημους μαέστρους όπως οι Enrique Batiz, Nanse Gum, Alondra de la Parra, Christopher Warren-Green, Jed Gaylin, Johann Goritsky και άλλους.
Γιώργος Καρτελιάς | βιολί
Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στη Κύμη Ευβοίας.
Σπούδασε βιολί με τον Παντελή και τον Ευάγγελο Δεσποτίδη στο Αττικό Ωδείο και μουσική δωματίου στην τάξη του Σωτήρη Ταχιάτη. Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες στην Αθήνα στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, καθώς και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Ζεί και εργάζεται στην Αθήνα ως Ναυπηγός Μηχανικός.
Έκδοση εισιτηρίων – Τιμές
Η διάθεση των εισιτηρίων, αξίας 12 και 18 ευρώ (γενικής εισόδου) και 10 ευρώ (μειωμένου) έχει ήδη ξεκινήσει και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν το εισιτήριό τους: