ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Ντεντιδάκηδων 4, ΤΚ 71202, τηλ/fax: 2810 289260
ηλ. διεύθυνση: www.herprotovoulia.gr
e-mail: herprotovoulia@gmail.com
Προτάσεις και Θέσεις της Ηράκλειας Πρωτοβουλίας για το πρόβλημα του Κυκλοφοριακού
Η Ηράκλεια Πρωτοβουλία έχει επισημάνει επανειλημμένα το σοβαρό ζήτημα του κυκλοφοριακού και είχε συμφωνήσει κατά την προηγούμενη τετραετία στην εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης από τον συγκοινωνιολόγο κ. Ρέντζο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Στις 10 Ιουνίου 2008, η κυκλοφοριακή μελέτη ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο αποφάσισε την πιλοτική εφαρμογή της για ένα έτος, έτσι ώστε να διαπιστωθούν οι τυχόν αδυναμίες πριν την οριστική εφαρμογή της.
Η δημοτική αρχή, αμέσως μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων της, έθεσε επί τάπητος την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, με στόχο την καταπολέμηση της άναρχης και ταυτόχρονα, σε πολλές περιπτώσεις, επικίνδυνης εισόδου των οχημάτων εντός της παλαιάς πόλης. Η Ηράκλεια Πρωτοβουλία θεωρεί ευτυχή τη συγκυρία ότι αυτό το δύσκολο εγχείρημα που χρήζει σοβαρής αντιμετώπισης χωρίς αποφθεγματικές σημειώσεις, πέρασε στα χέρια του αντιδημάρχου κ. Μανόλη Βασιλάκη, στον οποίο ανατέθηκε η συγκεκριμένη αρμοδιότητα. Ταυτόχρονα όμως έπρεπε να προχωρήσει σε βελτιωτικές προτάσεις βάσει των προγραμματικών της θέσεων. Έτσι μετά από συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής, όπου ενημερώθηκαν τα μέλη της λεπτομερώς από τον κ. Βασιλάκη για τον σχεδιασμό της κυκλοφοριακής μελέτης, κατέληξε στα παρακάτω:
Αρχικά να εφαρμοστεί άμεσα η Α’ φάση της κυκλοφοριακής μελέτης, όπου προβλέπονται μόνιμες θέσεις στάθμευσης για τους κατοίκους εντός της παλαιάς πόλης, αλλά και θέσεις βραχείας στάθμευσης για εκείνους που επισκέπτονται το κέντρο χωρίς να είναι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής. Επίσης η Α’ φάση δεν προβλέπει αλλαγές για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό που ήδη εφαρμόζεται.
Ταυτόχρονα με την εφαρμογή της Α’ φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης να απομακρυνθούν τα κάγκελα, τα κολωνάκια και οι αλυσίδες που εμποδίζουν την διέλευση οχημάτων στους πεζοδρόμους, καθώς έχουν προκαλέσει αρκετά ατυχήματα. Οι οδηγοί που δεν συμμορφώνονται παραβιάζοντας τους πεζοδρόμους, θα πρέπει να υποστούν τις ανάλογες κυρώσεις, χωρίς επιείκεια. Σημειώθηκε ακόμη πως είναι ανάγκη να προστατευτούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες παρέχοντας ειδικές θέσεις στάθμευσης για τα οχήματά τους και τέλος να γίνουν πιο αυστηροί οι έλεγχοι για οχήματα που μένουν σταθμευμένα ακριβώς έξω από εισόδους κατοικιών, αδιαφορώντας για τους ενοίκους τους.
Προχωρώντας προς την εφαρμογή της Β’ φάσης, όπου τροποποιείται ο υπάρχων κυκλοφοριακός σχεδιασμός έτσι ώστε να μειωθεί αισθητά η κίνηση στο κέντρο της πόλης, οι βασικές επισημάνσεις είναι οι εξής:
Η Ηράκλεια Πρωτοβουλία συνεχίζει να έχει ως τελικό της μέλημα τον αποκλεισμό της κίνησης οχημάτων στο κέντρο της πόλης, με μοναδικές εξαιρέσεις τους μόνιμους κατοίκους, τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ταξί, mini-bus) και τα οχήματα άμεσης ανάγκης(ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κλπ). Πιστεύουμε με την υπάρχουσα κυκλοφορική μελέτη ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο μας, έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να μπορούν να κυκλοφορήσουν σε ένα ξέγνοιαστο και λειτουργικό κέντρο, μακριά από πηγές εκνευρισμού και ηχορύπανσης.