Με ιδιαίτερη χαρά η Εταιρία Κρητικών Ιστορικών Μελετών ανακοινώνει τη συνεργασία του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης με τη σημαντική ζωγράφο και αγιογράφο Σοφία Πορταλάκη–Αρμάου.
Η Σοφία Πορταλάκη-Αρμάου (1947, Ηράκλειο της Κρήτης), ήδη από την ηλικία των δεκατεσσάρων ετών μαθητεύει κοντά στον Δημήτρη Σαριδάκη (1912-1977, γνωστό αγιογράφο των φορητών τοιχογραφιών του Ιερού Ναού Αποστόλου Τίτου, του παρεκκλησίου του Αγ. Ανδρέου του Αρχιεπισκοπικού Μεγάρου όπως και του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Λιμένος κ.ά.). Στην Αθήνα από το 1965, παρακολουθεί ελεύθερο σχέδιο κοντά στους Π. Σαραφιανό και Β. Βλαχόπουλο και με υποτροφία του ΙΚΥ σπουδάζει κατόπιν στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ζωγραφική στο εργαστήριο του Γ. Μαυροΐδη και ψηφιδωτό στο εργαστήρι της Ε. Βοΐλα. Θα συνεχίσει τις σπουδές τις στη ζωγραφική, το ψηφιδωτό και τη νωπογραφία στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι (1965-1973). Παράλληλα μελετά έργα των αγιογράφων κυρίως της Κρητικής Σχολής του 15ου και 16ου αιώνα, ενδιαφέρον που θα οδηγήσει και στην επαγγελματική της ενασχόληση με την αγιογραφία. Εικόνες της βρίσκονται σήμερα σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές και σε ναούς στην Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία Αμερική, και Ιταλία.
Από το 1998 η Σοφία Πορταλάκη-Αρμάου συνεργάζεται με ελληνικά μουσεία όπως το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, το Μουσείο Μπενάκη κ.ά. φιλοτεχνώντας αντίγραφα εικόνων της βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου από τις συλλογές τους.
Η
συνεργασία με το ΙΜΚ
Η νέα συνεργασία της Σοφίας Πορταλάκη-Αρμάου με το ΙΜΚ προσφέρει πλέον την
ευκαιρία στους επισκέπτες της έκθεσης Οι Εικόνες της Συλλογής Ζαχαρία
Πορταλάκη, 15ος-20ός αιώνας. Δωρεά Ζαχαρία Πορταλάκη, αφού θαυμάσουν
εικόνες των μετά την Άλωση χρόνων με προέλευση από όλο τον ορθόδοξο κόσμο (την
Κρήτη, τα Επτάνησα, τις Κυκλάδες την ηπειρωτική Ελλάδα, τα Βαλκάνια και τη
Ρωσία), να αποκτήσουν πιστό αντίγραφο
της εικόνας της επιλογής τους.
Πρόκειται για έργα υψηλής ποιότητας δουλεμένα με την παραδοσιακή τεχνική της
αυγοτέμπερας σε ξύλο, με φύλλο χρυσού (22Κ) στιλβωτό με αχάτη και την ιδιαίτερη
επίσης τεχνική της εγχάρακτης χρυσοκονδυλιάς.
Δείγματα στο Πωλητήριο και το E-shop του Μουσείου