ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
04– 09 - 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Στην κατάρτιση Στρατηγικού Σχεδιασμού ώστε να ενισχυθεί ο υποστηρικτικός του ρόλος προς τις επιχειρήσεις-μέλη του προχωράει το Επιμελητήριο Ηρακλείου, εισάγοντας άλλη μια καινοτομία που το κατατάσσει ανάμεσα στα πιο πρωτοπόρα Επιμελητήρια της χώρας.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός θα κινηθεί σε τρεις άξονες:
1. Ανάπτυξη των Επιχειρήσεων
2. 4η Βιομηχανική Επανάσταση, επιπτώσεις και δυνατότητες
3. Βελτίωση Υπηρεσιών Επιμελητηρίου Ηρακλείου
Η επεξεργασία του Στρατηγικού Σχεδιασμού θα γίνει σε δύο στάδια:
1ο στάδιο: Διεξοδική ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, με βάση ερωτηματολόγιo στo οποίo θα απαντήσουν οι επιχειρήσεις.
2η φάση: Επεξεργασία του Στρατηγικού Σχεδιασμού, ο οποίος θα γίνει στο πλαίσιο ενός Workshop, όπου θα συμμετάσχει όλη η Διοίκηση του Επιμελητηρίου. Από αυτό θα προκύψουν το Όραμα, η Φιλοσοφία, οι Στόχοι αλλά και δράσεις, οι οποίες στη συνέχεια θα συγκεκριμενοποιηθούν και θ’ αρχίσουν να υλοποιούνται.
Πρωταρχικός στόχος της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Ηρακλείου είναι να καταγράψει τις πραγματικές ανάγκες των μελών του - κυρίως των μικρών επιχειρήσεων - και στη συνέχεια να σχεδιάσει δράσεις που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητά τους.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός του Επιμελητηρίου Ηρακλείου θα καταρτιστεί με
βάση ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο έχει διανεμηθεί ήδη ηλεκτρονικά στα μέλη του και μπορεί επίσης να συμπληρωθεί στους χώρους του Επιμελητηρίου ή μέσω του site: www.ebeh.gr. Παράλληλα, στελέχη του Επιμελητηρίου Ηρακλείου διεξάγουν τηλεφωνικές συνεντεύξεις, σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν τα μέλη που θέλουν να συμμετάσχουν στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, αλλά δεν έχουν την εμπειρία των ηλεκτρονικών μέσων.
Ο χρόνος που απαιτείται για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου δεν ξεπερνά τα 10 - 15 λεπτά και η έρευνα θα διαρκέσει περίπου 3 εβδομάδες. Ο στρατηγικός Σχεδιασμός του Επιμελητηρίου Ηρακλείου αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, οπότε και θα ανακοινωθούν τα συμπεράσματα και οι προτεινόμενες δράσεις.
Παρουσιάζοντας τον Στρατηγικό Σχεδιασμό, στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου σήμερα στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, ο Πρόεδρος κ. Μανώλης Αλιφιεράκης κάλεσε όλες τις επιχειρήσεις να υποστηρίξουν την προσπάθεια συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο, καθώς, όπως είπε, όσο περισσότερες λάβουν μέρος στη διαδικασία, τόσο ασφαλέστερα θα είναι τα αποτελέσματα που θα αξιοποιηθούν τελικά προς όφελός τους. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ανταποδοτικές υπηρεσίες προς τα μέλη μας ώστε να παρακολουθούν και να μετέχουν στις εξελίξεις της παγκόσμιας αγοράς» τόνισε ο κ. Αλιφιεράκης υπογραμμίζοντας ότι ακολουθούνται σύγχρονες επιστημονικές μέθοδοι και οτι ο Στρατηγικός Σχεδιασμός θα είναι αποτέλεσμα συλλογικής και συνεργατικής διαδικασίας.
Ο Α΄ Αντιπρόεδρος κ. Μανώλης Φραγκάκης ανέφερε ότι ο Στρατηγικός Σχεδιασμός θα δείξει τον δρόμο που πρέπει ν’ ακολουθήσει το Επιμελητήριο Ηρακλείου σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο διεθνές οικονομικό τοπίο ώστε να σταθεί πραγματικός αρωγός στα μέλη του.
Ο Γενικός Γραμματέας κ. Μανώλης Σφυρής επισήμανε ότι στόχος του Επιμελητηρίου είναι να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στα μέλη του γι’ αυτό και χρησιμοποιεί επιστημονικούς τρόπους ώστε να καταγράψει σωστά την υφιστάμενη κατάσταση και τις προσδοκίες των επιχειρήσεων και στη συνέχεια να σχεδιάσει τα επόμενα βήματα.
Ο Οικονομικός Επόπτης κ. Γιώργος Φασουλάκης υπογράμμισε ότι ο Στρατηγικός Σχεδιασμός μπορεί να εξελιχθεί σε πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας, γι’ αυτό είναι αναγκαίο ν΄ ανταποκριθούν όλες οι επιχειρήσεις στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, το οποίο θα είναι ανώνυμο.
Ο υπεύθυνος Επιχειρηματικής Στήριξης κ. Γιάννης Σμυρνάκης μίλησε για μια πολύ οργανωμένη προσπάθεια που βάζει το Επιμελητήριο σε θέση διερεύνησης των δυνατοτήτων του απέναντι στις επιχειρήσεις και συμβάλλει στην υλοποίηση ιδεών της νέας διοίκησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων.
Η υπεύθυνη για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό κα Κατερίνα Κούλη ανέφερε οτι στην Ελλάδα τα Επιμελητήρια είναι οι μόνοι φορείς που μπορούν να βοηθήσουν, κυρίως τις μικρές και αδύναμες επιχειρήσεις ώστε να παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις και να συμμετέχουν στις αλλαγές που συντελούνται παγκοσμίως.