Στην νέα περιοδική έκθεση του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης (φουαγιέ) παρουσιάζονται 27 ασιατικά καλύμματα κεφαλής καθημερινής και ειδικής χρήσης, από τη Συλλογή Ιωάννας Κουτσουδάκη. To επιλεγμένο υλικό προέρχεται από την πρόσφατη δωρεά της συλλέκτριας στην Εθνογραφική Συλλογή της Εταιρίας Κρητικών Ιστορικών Μελετών, στην οποία εντάχθηκαν 143 συνολικά μη δυτικά γυναικεία, ανδρικά και παιδικά καπέλα/καλύμματα/στολίσματα κεφαλής.
Με αφετηρία το πρώτο μακρινό ταξίδι και περισυλλογή στην Ινδία της δεκαετίας του 1970, η ενθυμηματική συλλογή της Ιωάννας Κουτσουδάκη εμπλουτίστηκε, σε διάστημα τριών δεκαετιών, με εκατοντάδες καλύμματα και στολισμούς κεφαλής προερχόμενα στο μεγαλύτερο μέρος τους από χειροποίητες δημιουργίες εθνοτικών ομάδων της Ασιατικής ηπείρου (Ινδία, Κίνα, Θιβέτ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Αφγανιστάν, Καμπότζη κ.ά.), και της βόρειας Αφρικής. Στην έκθεση με τίτλο Επί Κεφαλής παρουσιάζονται πτυχές του ασιατικού υλικού πολιτισμού, όπου τα εκθέματα, με δίγλωσσο υπομνηματισμό (ελληνικά και αγγλικά) στις προθήκες και τις επιτοίχιες εγκαταστάσεις, ταξιδεύουν νοερά τους επισκέπτες σε μακρινούς προορισμούς. Με άξονα το «καπέλο» ερχόμαστε σε επαφή με ξεχωριστές προσεγγίσεις αισθητικής, συμβολικών διακοσμήσεων και παραδοσιακών τεχνοτροπιών, όπως αποτυπώνονται στα τμήματα των επίσημων ή καθημερινών φορεσιών/ενδυμασιών, τα οποία λειτουργούν ως αναγνωριστικά εθνοτικής ταυτότητας, φύλου, ηλικιακής ομάδας, ως αναγνωριστικά της ταυτότητας του κατόχου στη δημόσια παρουσία του.
Γινόμαστε θεατές του πολιτισμικού πλούτου εθνοτικών ομάδων, όπως, μεταξύ άλλων, των Akha της Νοτιοανατολικής Ασίας με τα επιβλητικά ασημοστόλιστα καλύμματα κεφαλής (στα οποία το βάρος είναι ενδεικτικό του πλούτου του κατόχου), των Yao και των Hmong με τα χαρακτηριστικά υφαντά ξομπλιαστά παιδικά σκουφάκια, των Newar στο Νεπάλ με τους περίτεχνα διακοσμημένους γυναικείους δακτυλίους κεφαλής για τη μεταφορά βρεφών. Στην έκθεση παρουσιάζονται καπέλα ανάγλυφα, κεντητά, με συμβολικά μοτίβα από την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ασία, ένα ανδρικό τυρμπάν ως διακριτικό ινδικής κάστας, ενώ σε μία από τις, τέσσερις συνολικά, επιτοίχιες εγκαταστάσεις δεσπόζει ο χρυσοποίκιλτος στολισμός κεφαλής από το παραδοσιακό χοροθέατρο Apsara της Καμπότζης.