Κυριακή 7 Νοεμβρίου, ώρα 21:00, Αίθουσα Συναυλιών
Σε μια εποχή που η αμφισβήτηση, οι αντιπαραθέσεις κι ο σκεπτικισμός αναζητούν χώρο στις δημόσιες και ιδιωτικές συζητήσεις, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου δίνουμε βήμα στις γόνιμες «αντιφωνίες» εκπροσώπων του πνεύματος, σε διαπρεπείς επιστήμονες, διανοητές, ερευνητές κ.α. Με την συμμετοχή κορυφαίων εκπροσώπων του πνεύματος, της επιστήμης, του πολιτισμού, ανοίγουμε τη συζήτηση, με στόχο να κρατήσουμε ανοικτό ένα παράθυρο διαλόγου με το κοινό γύρω από θέματα που απασχολούν την παγκόσμια κοινότητα.
«Πως ακούτε την μουσική;»
Ο πρώτος κύκλος Εάλω Πολιτιστικό ανοίγει με τον αρχιμουσικό και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΠΣΚΗ, Μύρων Μιχαηλίδη, με αφορμή την παραγωγή «Ιδομενέας, Βασιλιάς της Κρήτης» του Μότσαρτ, με την οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην ιστορία του νησιού μας το ανέβασμα παραγωγής λυρικού θεάτρου σε εγκαταστάσεις κατασκευασμένες ειδικά γι’ αυτό το σκοπό.
Αλήθεια όμως, πως ακούμε την μουσική; Ποιο ρόλο παίζει η μουσική στη ζωή μας; Έχει σημασία το είδος μουσικής που ακούμε; Η μουσική διαμορφώνει τον τρόπο αντίληψης; Και κυρίως υπάρχει το εγχειρίδιο του σωστού «τρόπου» να ακούμε μουσική;
Ο Μύρων Μιχαηλίδης σε μια συζήτηση για την τέχνη της μουσικής. Συντονίζουν οι δημοσιογράφοι Κατερίνα Αγγελιδάκη και Αντιγόνη Ανδρεάκη.
Είσοδος ελεύθερη, με δελτία εισόδου που το κοινό μπορεί να προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 - 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 - 14:00 & 17:30 - 21:00)
● Την ticketservices.gr, από εδώ: https://bit.ly/3mCUk0m
● Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη κάθε εκδήλωσης
Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου ενημερώνει το κοινό ότι για την συγκεκριμένη εκδήλωση ο χώρος λειτουργεί ως μεικτός, στο 50% της πληρότητάς του.
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο α) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή β) πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο ή γ) αποτέλεσμα ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου Κορωνοιού COVID-19 (rapid test) το οποίο θα πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός 48 ωρών πριν την έναρξη της συναυλίας, όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον COVID-19 (ΦΕΚ Β/4919/24.10.2021').
Μύρων Μιχαηλίδης | αρχιμουσικός
Ευρέως γνωστός ως ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες αρχιμουσικούς, ο μαέστρος Μύρων Μιχαηλίδης είναι ο Γενικός Διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας και του Θεάτρου της Ερφούρτης στη Γερμανία, όπως επίσης και ο πρώτος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του νέου Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου. Έχει τιμηθεί με το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων από τη Γαλλική Δημοκρατία, το 2016. Υπηρέτησε ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 2011 μέχρι το 2017. Η συμβολή του στα επιτεύγματα και τις επιτυχίες του θεσμού τιμήθηκαν στην τελευταία χρονιά της παρουσίας του εκεί, από την Εταιρία Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το σημαντικό βραβείο Απόλλων.
Το ύφος με το οποίο διευθύνει χαρακτηρίζεται ως πλήρες πάθους και ζωντάνιας, με αυθεντικότητα που του επιτρέπει αφενός να κατέχει τον έλεγχο με εξαιρετικό δυναμισμό και αφετέρου να αποδίδει ευρεία μουσική έκφραση. Η Ένωση Ελλήνων Μουσικών και Θεατρικών Κριτικών του απέδωσε Τιμητική Διάκριση. Κατά το διάστημα πριν από τη θητεία του ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής και της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, θέση την οποία διατήρησε από το 2004 έως το 2011. Από το 1999 έως το 2004 υπηρέτησε ως Μόνιμος Αρχιμουσικός στην Όπερα της Ανατολικής Σαξονίας στη Γερμανία. Με ένα ρεπερτόριο που ξεπερνά τα 250 συμφωνικά έργα και τις 40 όπερες και που εκτείνεται από το Μπαρόκ μέχρι τις Σύγχρονες συνθέσεις, ο Μύρων Μιχαηλίδης είναι ιδιαιτέρως γνωστός για τις ερμηνείες του στον Μπετόβεν, τον Τσαϊκόφσκι και τον Ραχμάνινοφ, όπως επίσης και σε όπερες των Βέρντι, Πουτσίνι, Γκουνώ και Βάγκνερ.
Μέσα στην πάροδο των χρόνων, έχει συνεργαστεί με διεθνώς διακεκριμένους μουσικούς, όπως ο Πωλ Μπαντούρα-Σκόντα, ο Σαλβατόρε Ακάρντο, ο Κυπριανός Κατσαρής, ο Άλντο Τσικολίνι, ο Ίβο Πογκορέλιτς, ο Λαρς Βογκτ, ο Σλόμο Μιντς, ο Μίσα Μάισκι, ο Βαντίμ Ρέπιν, ο Μαρτίνος Τιρίμος, η Τζουν Άντερσον, η Τσέριλ Στούντερ, ο Πάατα Μπουρτσουλάντζε, ο Φαζέλ Σάι και ο Μπάρι Ντάγκλας, μεταξύ πολλών άλλων. Έχει διευθύνει μερικές από τις πιο καταξιωμένες ορχήστρες σε όλη τη Γερμανία, στην Κίνα, το Ισραήλ, την Ιταλία, την Τσεχία, τη Ρωσία, το Μεξικό, τη Σλοβακία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, την Ταϊβάν, συμπεριλαμβανομένων της Συμφωνικής Ορχήστρας του Βερολίνου, την Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ρώμης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Όπερας της Σανγκάης, τη Σλοβάκικη Φιλαρμονική Ορχήστρα, τη Συμφωνική Ορχήστρα τη Ιερουσαλήμ, τη Ρουμάνικη Εθνική Όπερα του Βουκουρεστίου, την Κρατική Ορχήστρα του Μπράουνσβάιγκ, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ερφούρτης, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Αστρακάν στη Ρωσία, την Ορχήστρα της Όπερας Τζουζέπε Βέρντι της Τεργέστης, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Ζωρζ Ενέσκου στο Βουκουρέστι, τη Ραδιοφωνική Συμφωνική Ορχήστρα της Πράγας, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σόφιας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Κράτους του Μεξικού, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Οδησσού, όπως επίσης και όλες τις μεγάλες ορχήστρες της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, έδωσε συναυλίες σε διάφορα φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τον Δεκέμβριο του 2007, κατά τη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων του Πολιτιστικού έτους της Ελλάδας στην Κίνα, περιόδευσε με την Ορχήστρα στο Πεκίνο, όπου φιλοξενήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2008.
Ο Μύρων Μιχαηλίδης έχει διευθύνει πολυάριθμες παραγωγές όπερας σε λυρικά θέατρα, φεστιβάλ και διεθνείς περιοδείες. Μέσα στο χρόνο, έχει ερμηνεύσει μαζί με μερικούς από τους καλύτερους τραγουδιστές, σκηνοθέτες και σκηνογράφους. Έχει επιπλέον διευθύνει πολυάριθμες θεαματικές παραγωγές στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στην Αθήνα. Το 2015 η παραγωγή του στον Φάουστ του Γκουνώ με τους Έρικ Κάτλερ, Αλέξια Βουλγαρίδου, Πάατα Μπουρτσουλάντζε και Δημήτρη Πλατανιά, σε σκηνοθεσία του Ρενάτο Τζανέλλα, αποτέλεσε την πρώτη εγγραφή σε DVD που κυκλοφόρησε από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Το 2017 διηύθυνε την παραγωγή για Το Κορίτσι του Συντάγματος του Γκαετάνο Ντονιτσέτι στο Μεγάλο Θέατρο της Σανγκάης. Ως Γενικός Διευθυντής του Θεάτρου της Ερφούρτης, έχει διευθύνει νέες παραγωγές της Κάρμεν το 2018, της Αΐντα το 2019, της Ιστορίας του Τσάρου Σαλτάν του Ρίμσκι-Κόρσακοφ το 2019, του Λόενγκριν το 2020 και τον Ιμπρεσάριο του Μότσαρτ το 2020, όπως επίσης και παραστάσεις της Εύθυμης Χήρας του Λέχαρ το 2019.
Επερχόμενες παραγωγές που έχουν προγραμματιστεί με το Θέατρο της Ερφούρτης για την περίοδο 2021/22 περιλαμβάνουν την Μανόν Λεσκώ, τη Λουίζα Μίλλερ, όπως και μία νέα παραγωγή του Ναμπούκο. Τον Μάρτιο του 2021 ο Μύρων Μιχαηλίδης προγραμμάτιζε να διευθύνει της Νόρμα στην Όπερα του Γκέτεμποργκ, μια παραγωγή που δυστυχώς έμελλε να ακυρωθεί λόγω της πανδημίας.
Ως γόνιμος καλλιτέχνης ηχογραφήσεων ο Μύρων Μιχαηλίδης, πραγματοποίησε το 2012 με την ΕΜΙ Classics ηχογραφήσεις του τρίτου και τέταρτου κοντσέρτου για πιάνο το Μπετόβεν, με τον θρυλικό Γάλλο-Ιταλό πιανίστα Άλντο Τσικολίνι που έλαβαν εξαιρετική διεθνή αναγνώριση. Οι ηχογραφήσεις του σε έργα του Ιταλού συνθέτη Ιλντεμπράντο Πιτσέτι για την Naxos, που περιλαμβάνουν πολλές παγκόσμιες πρεμιέρες, απέσπασαν εξαιρετικές κριτικές, μαζί με πέντε διακρίσεις Diapason από το ομώνυμο γαλλικό περιοδικό το 2009, όπως και πολλά άλλα βραβεία. Δύο χρόνια νωρίτερα, το πρώτο του CD με την Naxos όπου εμφανίζεται και ο Θεόδωρος Κερκέζος, με έργα Ελλήνων συνθετών του 20ου αιώνα, όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Νίκος Σκαλκώτας, Θεόδωρος Αντωνίου, Μάνος Χατζιδάκις, Μηνάς Αλεξιάδης και Βασίλης Τενίδης, κέρδισε το βραβείο Supersonic Award του περιοδικού Pizzicato Classics και δύο βραβεία Grammy.
Ύστερα από τις σπουδές πιάνου που έκανε με τον Δημήτρη Τουφεξή στην Αθήνα, ο Μύρων Μιχαηλίδης σπούδασε διεύθυνση με τον Χανς-Μάρτιν Ράμπενσταϊν στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου και συμμετείχε σε Σεμινάρια του Μιλτιάδη Καρύδη και του Σερ Σάιμον Ρατλ. Επιπλέον, έχει πτυχίο Νομικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.